Vilkår og betingelser -Salgsbetingelser

Dette kj√łpet er regulert av de nedenst√•ende standard salgsbetingelser for forbrukerkj√łp av varer over Internett.

1. Avtalen

Avtalen best√•r av salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsl√łsningen/nettbutikken og eventuelt s√¶rskilt avtalte vilk√•r. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kj√łp av varer mellom selger og kj√łper.

2. Partene

Selger:

Firmaopplysninger
Firmanavn: KISS DEKOR
Organisasjonsnummer: 926566970
Bes√łksadresse: Sigurd Jarls Vei 20, 3174 Revetal
Telefon : 932 68 936
E-post: kissdekor@outlook.com

Kj√łper:

Kj√łper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes videre som kj√łper.

3. Pris

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kj√łpet vil fremkomme f√łr endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kj√łpet som frakt, emballasje m.m. Du kan ogs√• hente din ordre hos KISS DEKOR. Dette er gratis og kan hentes etter avtale p√• telefon 932 68 936 alle dager. 

Det tas forbehold om prisendringer og prisfeil på produkter.

Merk at tilbud gjelder s√• langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i v√•r markedsf√łring. Det tas forbehold om feil i lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil jeg ta kontakt med deg dersom jeg har et alternativ, om ikke vil jeg kreditere varen(e) jeg kan levere og sende resten av bestillingen.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter n√•r kj√łperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsl√łsningen i nettbutikken eller i kj√łperens bestilling, og den annen part inns√• eller burde ha innsett at det forel√• en slik feil.

5. Betalingen

Hos KISS DEKOR kan du velge mellom fire trygge betalingsmetoder.

  • Kortbetaling - benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kj√łpssummen p√• kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
  • Vipps - du kan ogs√• betale med Vipps i nettbutikken . F√łlg anvisningene i kassen.
  • Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kj√łpere

Dersom kj√łperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kj√łpesummen p√• kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Kj√łpere under 18 √•r kan ikke betale med etterf√łlgende faktura.

6. Levering

ORDRE I NETTBUTIKKEN BLIR SENDT SAMME DAG OG SENEST INNEN 24 TIMER.
Ved bestilling, godtar du automatisk KISS DEKOR sin ordrebekreftelse samt betingelser. Alle skal motta en ordrebekreftelse like etter gjennomf√łrt kj√łp. Sjekk opp det slik at du er sikker p√• at du har fullf√łrt din ordre

Det hender at ordrebekreftelsen kan havne i spam/s√łppelmappen. Skulle du ikke motta noe s√• ring meg p√• tlf.:    932 68 936 eller send e-mail til: kissdekor@outlook.com

Alle ordrer sendes med Helthjem eller Posten. Skulle du √łnske en alternativ fraktmetode, ta kontakt med meg p√• kissdekor@outlook.com for √• avtale n√¶rmere.  Alle ordre belastes med kr 99,- innenfor Norge, s√• lenge det ikke er opplyst p√• nettsiden om fri frakt, som det er pr. i dag juni 2023. KISS DEKOR sender dessverre ikke til Svalbard eller til utland. 

Feil eller skade på levering - Har du mottatt feil varer ber vi deg ta kontakt med oss snarest.

SKADE
Om produktet er skadet ved levering m√• dette meldes omg√•ende til oss p√• kundeservice p√• kissdekor@outlook.com. Vi √łnsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd


Levering er skjedd n√•r kj√łperen, eller hans representant, har overtatt varen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremg√•r av bestillingsl√łsningen, skal selgeren levere varen til kj√łper uten un√łdig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kj√łperen med mindre annet er s√¶rskilt avtalt mellom partene.

Posten Du vil f√• en melding s√• snart produktet er p√• vei til deg. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager returneres den til oss. KISS DEKOR forbeholder seg retten til √• avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. √Ö unnlate √• hente en pakke er ikke det samme som √• benytte seg av angreretten. Dersom du √łnsker √• benytte deg av angreretten ber vi deg hente ut pakken, og deretter returnere den til oss. Benytter du deg av denne retten, vil du kun m√•tte betale returfrakt til oss. Se punktet ¬ębytte og retur¬Ľ. 

Gebyrsats: forsendinger belastes med kr 500,-  Gebyret dekker postens returfraktkostnader samt KISS DEKOR sine kostnader med √• behandle returen.

Hente p√• lager: Ordren din kan hentes p√• lageret i T√łnsberg-Revetal. Adressen er Sigurd Jarls Vei 20, 3174 Revetal. Ordrene kan hentes alle hverdager etter avtale p√• telefon: 932 68 936

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen g√•r over p√• kj√łper n√•r han, eller hans representant, har f√•tt varene levert i tr√•d med punkt 6.

8. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kj√łperen angre kj√łpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kj√łperen m√• gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner √• l√łpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender p√• en l√łrdag, helligdag eller h√łytidsdag forlenges fristen til n√¶rmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt f√łr utl√łpet av fristen. Kj√łper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen b√łr derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner √• l√łpe:

  • Ved kj√łp av enkeltst√•ende varer vil angrefristen l√łpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller inneb√¶rer avtalen regelmessig levering av identiske varer, l√łper fristen fra dagen etter f√łrste forsendelse er mottatt.
  • Best√•r kj√łpet av flere leveranser, vil angrefristen l√łpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 m√•neder etter utl√łpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke f√łr avtaleinng√•elsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilk√•r, tidsfrister og fremgangsm√•te for √• benytte angreretten. S√łrger den n√¶ringsdrivende for √• gi opplysningene i l√łpet av disse 12 m√•nedene, utl√łper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kj√łperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten m√• varen leveres tilbake til selgeren uten un√łdig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kj√łper dekker de direkte kostnadene ved √• returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt √• opplyse om at kj√łper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kj√łperens bruk av angreretten.

Kj√łper kan pr√łve eller teste varen p√• en forsvarlig m√•te for √• fastsl√• varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom pr√łving eller test av varen g√•r utover hva som er forsvarlig og n√łdvendig, kan kj√łperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi p√• varen.

Selgeren er forpliktet til √• tilbakebetale kj√łpesummen til kj√łperen uten un√łdig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kj√łperens beslutning om √• benytte angreretten. Selger har rett til √• holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kj√łperen, eller til kj√łper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

9. Forsinkelse og manglende levering - kj√łpernes rettigheter og frist for √• melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kj√łperen eller forhold p√• kj√łperens side, kan kj√łperen i henhold til reglene i forbrukerkj√łpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kj√łpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbef√łyelser b√łr meldingen av bevishensyn v√¶re skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse
Kj√łper kan fastholde kj√łpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kj√łper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medf√łre en s√• stor ulempe eller kostnad for selger at det st√•r i vesentlig misforhold til kj√łperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kj√łper likevel kreve oppfyllelse.

Kj√łperen taper sin rett til √• kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med √• fremme kravet.

Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen p√• leveringstidspunktet, skal kj√łperen oppfordre selger til √• levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kj√łperen heve kj√łpet.

Kj√łper kan imidlertid heve kj√łpet umiddelbart hvis selger nekter √• levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgj√łrende for inng√•elsen av avtalen, eller dersom kj√łperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgj√łrende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgj√łrende for inng√•elsen av avtalen, m√• krav om heving gj√łres gjeldende innen rimelig tid etter at kj√łperen fikk vite om leveringen.

Erstatning
Kj√łperen kan kreve erstatning for lidt tap som f√łlge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgj√łr at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning p√• avtaletiden, unng√•tt, eller overvunnet f√łlgene av.

10. Mangel ved varen - kj√łperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Foreligger det en mangel p√• varen m√• kj√łper innen rimelig tid informere om mangelen til selger. Kj√łper har alltid reklamert tidsnok dersom reklamasjonen skjer innen 2 m√•neder fra varens mangel ble oppdaget.

Kj√łper kan reklamere for varen senest to √•r etter at varen ble kj√łpt. Dersom det er ment at varen eller deler av den skulle vare vesentlig lenger enn to √•r, vil reklamasjonsfristen v√¶re p√• fem √•r.

Om mangelen ikke skyldes kj√łper, kan kj√łper i henhold til forbrukerkj√łpsloven velge √• holde kj√łpesummen tilbake, velge retting eller omlevering, kreve avslag p√• varens pris, heve kj√łpet eller kreve erstatning fra selger.

√ėnsker kj√łper √• gj√łre en reklamasjon b√łr dette sendes skriftlig til selger.

Retting eller omlevering
Kj√łperen kan velge mellom √• kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kj√łperens krav dersom gjennomf√łringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til √• foreta mer enn to avhjelpsfors√łk for samme mangel.

Prisavslag
Kj√łper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette inneb√¶rer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom s√¶rlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kj√łperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kj√łperen ogs√• heve kj√łpet n√•r mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kj√łperens mislighold

Dersom kj√łperen ikke betaler eller oppfyller de √łvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold p√• selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkj√łpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kj√łperen. Selgeren vil ogs√• etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse
Selger kan fastholde kj√łpet og kreve at kj√łperen betaler kj√łpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med √• fremme kravet.

Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kj√łperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kj√łpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kj√łperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kj√łpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kj√łperen ikke betaler kj√łpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kj√łpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutg√•ende varsel, bli sendt til Kj√łper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kj√łperen unnlater √• hente ubetalte varer, kan selger belaste kj√łper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for √• levere varen til kj√łperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kj√łpere under 18 √•r.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kj√łperen rettigheter i tillegg til de kj√łperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti inneb√¶rer dermed ingen begrensninger i kj√łperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kj√łperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tr√•d med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er n√łdvendig for at selgeren skal kunne gjennomf√łre forpliktelsene etter avtalen. Kj√łperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er n√łdvendig for at selger skal f√• gjennomf√łrt avtalen med kj√łperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktl√łsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal fors√łke √• l√łse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kj√łperen ta kontakt med Forbrukerr√•det for mekling. Forbrukerr√•det er tilgjengelig p√• telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Feil kan skje på nettsiden og KISS DEKOR forbeholder seg retten til å kunne kansellere en ordre om det er feil pris eller oversolgte varer som er årsaken.

Alle som har noe p√• hjertet, sp√łrsm√•l, ros eller ris er hjertelig velkommen til √• ta kontakt med: kissdekor@outlook.com eller ring tlf. +47 932 68 936